Σάββατο, 15 Ιουλίου 2017

Το κάστανο που άναψε φωτιές στα media

Του Σπύρου Συμεών

Το ακούσαμε κι αυτό, σε αγρυπνία που τελέσθηκε προ ολίγων ημερών προς τιμήν του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτη εδώ στα εντώς του νομού μας τέθηκε προς προσκύνησιν ένα κάστανο..!!

Σε προσκυνηματική επίσκεψη φοιτητών στο Άγιο Όρος όπως αναφέρει και το δημοσίευμα με την απάντηση του Ιερού Ναού στο οποίο τέθηκε προς προσκύνηση το κάστανο ο Άγιος Γέροντας Παίσιος μοίρασε κάστανα στους φοιτητές ως κέρασμα, ένας εξ αυτών φοιτητής τότε προφανώς από ευλάβεια και για να έχει κάτι από τα χέρια το Αγίου Παισίου που πλέον αρκετοί διάβαιναν στο περιβόλι της Παναγίας ώστε να τον γνωρίσουν μιας και η φήμη της Αγιότητας και της ταπεινοφροσύνης του ξεπερνούσε σύνορα και θάλασσες πολλοί ήταν αυτοί που κρατούσαν κομποσκοίνια, σταυρουδάκια και σταμπαριστά εικονάκια που ο ίδιος έδινε ως ευλογία…

Ιερέας σήμερα ο τότε φοιτητής όπως αναφέρετε και στο σχετικό δημοσίευμα 27 χρόνια μετά είχε την φαεινή ιδέα ώστε να βγάλει αυτό το κάστανο που κάποτε προφανώς κράτησε ως ευλογία και ενθύμιο προς προσκύνησιν. Μάλιστα στο εκτενέστατο ‘’δελτίον τύπου’’ αναφέρεται βασισμένο σε Οικουμενική Σύνοδο που επικυρώνει την προσκύνηση εικόνων και (προσκύνησιν?) διαφόρων αντικειμένων των Αγίων όπως την Τίμια Ζώνη της Παναγίας, μανδύες Αγίων κλπ αναφέροντας ορθώς πως δεν λατρεύουν με την προσκύνηση αυτή τα αντικείμενα αλλά μέσα από αυτά και δια μέσου της πίστεως τους προς το πρόσωπου που τα είχε παίρνουν ευλογία δια της χάριτος που τα ίδια μεταφέρουν (και η χαρι προέρχεται από την πίστη)…

Και η ανακοίνωση συνεχίζει με διάφορες άλλες αναφορές όπως την αιμορροούσα η οποία από το πλήθος του κόσμου δεν μπορούσε να ‘’φτάσει’’ να ζητήσει την ίαση της από τον Χριστό μιας και ήταν βέβαιη και το αίσθημα της πίστεως της, της ‘’ανάφερε’’ πως θα ιαθεί, επειδή όμως όπως είπαμε το πλήθος ήταν πολύ η ίδια λόγω της πίστεως της άγγιξε τον μανδύα του Χριστού πιστεύοντας ότι έστω κι έτσι θα ιαθεί και πράγματι έγινε… Το θαύμα δεν το έκανε ο μανδύας αλλά ο Χριστός δια μέσου της πίστεως της αιμορροούσης… Πάντα και ο Ίδιος ομιλούσε περί της πίστεως…..

Όλα τα παραδείγματα αναφέρουν αντικείμενα (και μάλιστα αποτελεί και παράδοση της εκκλησίας μας) όπως και το δελτίου τύπου αναφέρει άλλα ουδέποτε δεν είδαμε την πρωτοτυπία του κάστανου που άναψε φωτιές στα media με εκατοντάδες επικριτικά σχόλια ως προς την πράξη αυτή αλλά και εκρήξεις ασέβειας προς το σεβάσμιο και Άγιο πρόσωπου του Αγιορείτη Αγίου Παισίου ο οποίος ουδεμία σχέση έχει με το περιστατικό. Ο Άγιος Παίσιος είναι ένα πρόσωπου για τον οποίο πολλά έχουν λεχθει και πολλοί έχουν προσπαθήσει να εκμεταλλευτούν και να εμπορευματοποιηθούν το όνομα του, ουδέποτε ο ίδιος όπως άλλωστε το δείχνει και η βιωτή του. Πολλοί αναφέρουν ανύπαρκτες προφητείες χρησιμοποιώντας το όνομα του που ουδέποτε ο ίδιος ξεστόμισε απλά βάζοντας το όνομα του δίπλα σε μια τυχάρπαστη προφητεία η ιδία γίνεται πιο ισχυρή και περνά στο κοινό ως έγκυρη αν και είναι ανυπόστατη. Υπάρχουν επισήμως καταγεγραμμένα τόσο οι προφητικοί του λόγοι όσο και οι διδαχές του κάθε τι άλλο πέρα από αυτά είναι ψευδή (στην πλειοψηφία τους) Και επανερχόμαστε ξανά στο κάστανο, φαντάζομαι πως δεν είχε ενημερωθεί αρμοδίως η προϊστάμενη αρχή του Ιερού Ναού για την πρόθεση τους να τεθεί προς προσκύνηση??? το κάστανο γιατί γνωρίζω και θέλω να πιστεύω πως η οδηγία της θα ήταν αρνητική ως προς αυτό άρα έπραξε αυτοβούλως????, Κάστανο εδώ κάστανο εκεί…. Άλλο αντικείμενο, άλλο φαγώσιμο, φανταστείτε κάτι που ο καθένας θα το κράτησε ως ενθύμιο να το τρέχαμε προς προσκύνηση, άραγε θα το παραχωρούσατε σε άλλον ναό προς προσκύνηση με όλο το εθιμοτυπικό της ελεύσεως του και της υποδοχης του αντίστοιχα;;;; Δεν νομίζω… αρα από εκεί ξεκινά η «ατοπυμότητα» Παντού αναφέρονται παραδείγματα με αντικείμενα τα οποία άλλοι από ευλαβεια τα προσκυνούν κι άλλοι σταυρώνονται με αυτά (τρανταχτό παράδειγμα και η φανέλα αμέσως μετά την κοίμηση του Αγίου Νεκταρίου που στο νοσοκομείο ‘’γιάτρεψε’’ τον διπλανό του όταν την πέταξαν πάνω του, όχι η φανέλα αλλά ο Θεός δια μέσου του Αγίου, δεν την προσκύνησε ούτε τέθηκε προς προσκύνηση …. ), το κάστανο δεν είναι αντικείμενο όμως αλλά φαγώσιμο είδος, αποτελώντας πρωτιά σε αυτήν την κίνηση ας με συγχωρέσετε αλλά ποιός είναι ο υπαίτιος για τα υβριστικά, διακομοδιστικά και λοιπά επικριτικά σχόλια ενάντια του ονόματος ενός Αγίου που προφανώς ευλαβείστε για να κρατάτε τόσα χρόνια κάτι φαγώσιμο το οποίο σας κέρασε και δεν καταναλωθεί; Φαντάζομαι μια πιο λυτή ανακοίνωση στην οποία θα αναφέρει πως έγινε εξαιτίας της ευλάβειας, αγάπης και ευσέβειας χωρίς καμιά άλλη πρόθεση θα ήταν η πλέον πρέπουσα ίσως με μια ένδειξη συγνώμης που θα άγγιζε την τελειότητα και την ορθότητα των πραγμάτων και όχι να προσπαθεί μια ανακοίνωση να το στηρίξει πάνω σε αλλά εκ του αποτελέσματος άτοπα παραδέιγματα ξεκινόντας ολόκληρο κίνημα έκρηξης ασέβειας προς το πρόσωπο ενός Αγίου δια μέσου του ατοπίματός αυτού; Άλλο πράγματα, αντικείμενα, εικόνες, μανδύες κλπ και άλλο το κάστανο, φανταστείτε να είχε δώσει μπακλαβαδάκι ή σοκολάτα πως θα το βλέπατε αυτό για προσκύνηση; Φανταζεστε να έχουμε υποδοχη καστάνου στο Ιερο Ναό τάδε ;;;; όπως κατά παράδοση γίνονται με εικόνες και λείψανα χαριτόβρυτα ;;; μήπως γελοιοποιούμε αυτά που πιστεύουμε μέσω της χωρίς διάκρισης ευσέβειας και ευλάβειας μας;;; Αντιλαμβάνεται κανείς πως το θέμα δεν είναι μόνο το (φαγώσιμο) κάστανο αλλά και ο εμπαιγμός ενός Αγίου εξαιτίας μη παρεδεχθέντως ατοπήματος για μια άνευ προηγουμένου κίνηση; Σκέψεις διατυπώνω βασισμένες σε θεολογικά τεκμηριωμένες απόψεις όπως και το αντίστοιχο δελτίο τύπου αναφέρει μόνο που θαρρώ με μια πιο θεολογική ματιά με σύνεση και όχι κεκαλυμμένης της οδου Φαντάζομαι κανείς δεν αναλογίστηκε τα επικριτικά σχόλια αλλα και τα κοροϊδευτικά σχόλια ενάντια ενός Αγίου και θέλω να πιστεύω όπως ανέφερα και πιο πάνω πως έγινε από ευσέβεια, ευλάβεια και αγάπη αλλα παρεμβαίνει μια δήλωση τύπου που ξεπερνά την διακριτική ευχέρεια του να το αφήσεις ασχολίαστο…. Αμαρτία δεν τελεί μόνο αυτός που διαβάλει, ειρωνεύεται και χλευάζει κάτι το ιερό που στην περίπτωσή μας είναι ένας Άγιος αλλά και αυτός που προκάλεσε αυτήν την κίνηση στους χλευαστές και η αρχή της μετάνοιας θα ήτο όχι η κεκάλυψή μέσω μια στυγνής δήλωσης αλλά η παραδοχή του ατοπήματος απλά λιτά και κατευνάστηκα…

Δεν υπάρχουν σχόλια: